Visuaalisuus on pk-yrityksen tärkeimpiä kilpailukeinoja.
.
Maailma on visuaalinen. Jo aivojen rakenteesta johtuen ymmärrämme visuaalisuutta paremmin. Käytä tämä hyväksesi.
Myös visuaalisuuden toteuttamisessa on omat ”sääntönsä”. Tässä muutamia tärkeimpiä vinkkejä. Tilaamalla ilmaisen väri-ja visuaalisuusoppaan saat paljon lisää tietoa. Tulossa on ohjeistusta visuaalisuuden itse toteuttamiseen!
10 Syytä panostaa visuaalisuuteen
-
- Ammattimainen visuaalisuus antaa luotettavan kuvan yrityksestä. Amatöörimaisuus visuaalisuudessa voi antaa huonon kuvan koko yrityksestä ja sen toiminnasta. 94 % ihmisistä ei jää sivulle, jonka visuaalisuus on huono.
- Prosessoimme kuvia 60,000 kertaa nopeammin kuin tekstiä.
- Muistamme 80 % mitä näemme ja 20 % mitä luemme. Ihminen on luonnostaa visuaalinen.
- Väreillä on eri merkityksiä ja ne tuovat esiin erilaisia tunteita.
- Visuaalisilla elementeillä ohjaat ihmisen huomiota juuri sinne, minne haluat. Voit korostaa asioita ja keventää tekstiä. Visuaalisuus myös helpottaa lukemista sekä havainnollistaa ja selkeyttää monimutkaisiakin asioita.
- Voit kertoa tarinan visuaalisesti. Voit viestiä ilman sanoja. Vihjata. Herättää tunteita.
- Tutkimusten mukaan jopa 93 % ihmisistä ostaa tuotteen etupäässä sen ulkonäön vuoksi. Pelkkä värikin voi olla suurin syy tuotteen valintaan.
- Voit esittää tylsää tai vaikeasti ymmärrettävää tietoa omaksuttavassa ja mielenkiintoa herättävässä muodossa, esimerkiksi infograafeilla.
- Yhdenmukainen visuaalinen yritysilme tekee brändistä tunnistettavan.
- Visuaalisuudella voi olla todella suuri merkitys esimerkiksi kotisivujen kävijämäärissä ja hakukoneoptimoinnissa.
10 Vinkkiä visuaalisuuden toteuttamiseen
- Luo visuaalisuudella tunteisiin vetoava yhteys kohderyhmääsi.
- Liitä aina kuva tai video some-päivitykseen. Kuvalla saat kaksi kertaa enemmän huomiota kuin pelkällä tekstillä.
- Liitä teksteihin visuaalisuutta. Se keventää ja tekee sopivia rakoja tekstiisi. Lisää kuvia, infograafeja ja videoita, joilla pidät yllä mielenkiintoa.
- Väreillä on huima merkitys visuaalisuudessa. Tehokas värien käyttö auttaa lukijaa muistamaan brändisi ja omaksumaan asian. Lisäksi se tuo ammattimaisuutta visuaalisuuteesi. Valitse ja yhdistä värejä oikein.
- Vältä kaikkea amatöörimaisen näköistä visuaalisuutta. Jos et ole varma lopputuloksesta, käänny ammattilaisen puoleen.
- Pidä visuaalisuus mahdollisimman selkeänä ja yksinkertaisena.
- Ole persoonallinen ja erotu muista. Pidä trendit mielessä, mutta oluo oma tyylisi.
- Jätä aina tyhjää tilaa ja käytä sitä tehokeinona.
- Älä laita liikaa tekstiä ja sanomaa. Yksi viesti yhteen tilaan, kuten mainokseen.
- Muista yhtenäisyys: käytä kaikessa viestinnässä samoja värejä, fontteja, tyylejä jne.
.
Ammattimaisella yritysilmeellä vakuutat ja myyt enemmän.
Opas sisältää mm.:
Miksi visuaalisuus on tärkeää?
Mitä ovat eri kuvamuodot ja miten niitä käytetään?
Mitä kannattaa teettää ammattilaisella ja mitä voi tehdä itse?
Mikä on brändi ja yritysilme? Miten niihin voi vaikuttaa?
Mitä väreillä on väliä? Miten niitä yhdistetään?
Miten valitaan ja yhdistetään fontteja?
Mitä pitää huomioida mainoksissa?
Miten visuaalisuudella vaikutetaan tunteisiin ja sitä kautta ostopäätöksiin?
Mikä on tärkeää kotisivujen visuaalisuudessa?