10 tapaa tehdä tehokas SOME-postaus

10 tapaa tehdä tehokas SOME-postaus 150 150 Coltrane Hassinen

Some-postauksen ideoita 2021

 

Tehokas some postaus 2021

Tehokas some postaus 2021

  1. Vain yksi viesti yhteen päivitykseen
  2. Toimi kyseisen kanavan tyylillä
  3. Huomio brändisi ja viestisi tarkoitus/tavoitteet. Välillä kannattaa laittaa visuaalisesti tai muuten yllättävä päivitys, joka yllättävyydellä kerää huomiota. Jos tarkoitus on saada ihmiset jakamaan päivitys, sisällön pitää olla sen mukainen. Tarkista aina, miten yleisö reagoi mihinkin päivitykseen.
  4. Pidä mielessä koko ajan kohderyhmä. Mitä kieltä käyttävät? Miten herätät juuri heidän huomionsa?
  5. Mobiilii- ystävällisyys, tekstin koko (testaa!)
  6. Hierarkia – päätä lukijan puolesta mikä on tärkeää, värit. Jaa tila sen mukaan, mikä on pääviesti ja mikä on selittävä osa. Jos päivityksessä on toimintakehoite, muista sille oman huomioarvon luominen.
  7. Jätä valkoista tai tyhjää tilaa
  8. Tekstin määrä – ihminen rekisteröi visuaalisuutta 60 000 kertaa nopeammin kuin tekstiä
  9. Kontrasti, vain riittävällä kontrastilla oleva teksti voi tulla luetuksi
  10. Ihmiset lukevat vasemmalta oikelle
  11. Valitse värit, haluatko provosoita, stimuloida, rauhoittavan, tyynen tunnelman vai räväkkyyttä. Myös fonteilla luot myös tunnelmaa.  Älä käytä enempää kuin 2 fonttia yhdessä päivityksessä.
  12. Mieti yrityksen tunnistettavuus ja brändi. Jos käytät logoa aina päivityksissä, voisiko sillä olla aina sama paikka?
  13. Kysy muiden mielipiteitä ennen julkaisemista. Minkä tunnelman haluat välittää, välittyykö sen?

 

Tee selväksi, mitä haluat lukijan toimivan. Onko kyseessä uutinen, johon haluat kommentteja? Haluatko ihmisten tilaavan ilmaislahjan tai tarttuvan tarjoukseen?

Lisävärit

Somepostaus ideoita 2021                    

  1. Jaa onnistumisen ja epäonnistumisen hetket – anna tilaisuus samaistua
  2. Anna palanen itsestäsi – kerro jotain henkilökohtaista, esim. tapahtuma
  3. Ota esiin vanhat aihe-ideat ja muokkaa niistä uudet
  4. Osallista seuraajat / tykkääjät keskusteluun, kilpailuun, vastaamaan haasteeseen jne
  5. Puhu ajankohtaisista puhuttavista aiheista brändillesi sopivin tavoin
  6. Puhu kuvilla. Yllätä….
  7. Kerro itsestäsi ja luo sidettä seuraajiin/tykkääjiin, pyydä instagramissa kuvua sisaruksista

Most light sources emit light at many different wavelengths; a source’s spectrum is a distribution giving its intensity at each wavelength.

Some trendejä 2021

  1. Facebookin suosio jatkaa laskua, mutta sen vaikutus markkinoilla ja markkinoinnissa on vielä suuri, 56%:lle Facebook on merkittävin markkinointikanava ja 70% markkinoijistä käytää sie
  2. Visuaalisuuteen liittyvien kanvien, kuten Instagramin ja You tuben suosio nousee

Tehokas some postaus 2021

Tehokas some postaus 2021

  1. Vain yksi viesti yhteen päivitykseen
  2. Toimi kyseisen kanavan tyylillä
  3. Huomio brändisi ja viestisi tarkoitus/tavoitteet. Välillä kannattaa laittaa visuaalisesti tai muuten yllättävä päivitys, joka yllättävyydellä kerää huomiota. Jos tarkoitus on saada ihmiset jakamaan päivitys, sisällön pitää olla sen mukainen. Tarkista aina, miten yleisö reagoi mihinkin päivitykseen.
  4. Pidä mielessä koko ajan kohderyhmä. Mitä kieltä käyttävät? Miten herätät juuri heidän huomionsa?
  5. Mobiilii- ystävällisyys, tekstin koko (testaa!)
  6. Hierarkia – päätä lukijan puolesta mikä on tärkeää, värit. Jaa tila sen mukaan, mikä on pääviesti ja mikä on selittävä osa. Jos päivityksessä on toimintakehoite, muista sille oman huomioarvon luominen.
  7. Jätä valkoista tai tyhjää tilaa
  8. Tekstin määrä – ihminen rekisteröi visuaalisuutta 60 000 kertaa nopeammin kuin tekstiä
  9. Kontrasti, vain riittävällä kontrastilla oleva teksti voi tulla luetuksi
  10. Ihmiset lukevat vasemmalta oikelle
  11. Valitse värit, haluatko provosoita, stimuloida, rauhoittavan, tyynen tunnelman vai räväkkyyttä. Myös fonteilla luot myös tunnelmaa.  Älä käytä enempää kuin 2 fonttia yhdessä päivityksessä.
  12. Mieti yrityksen tunnistettavuus ja brändi. Jos käytät logoa aina päivityksissä, voisiko sillä olla aina sama paikka?
  13. Kysy muiden mielipiteitä ennen julkaisemista. Minkä tunnelman haluat välittää, välittyykö sen?

 

Tee selväksi, mitä haluat lukijan toimivan. Onko kyseessä uutinen, johon haluat kommentteja? Haluatko ihmisten tilaavan ilmaislahjan tai tarttuvan tarjoukseen?

Some trendit 2021

Some trendit 2021

 

 

Share

Coltrane Hassinen

VISU-Opisto on unelmieni täyttymys. VISU-Vinkit ovat kaikille, jotka haluavat parantaa yrityksen visuaalisuudella saamaa tulosta ilmaisilla vinkeillä, ohjeilla ja materiaaleilla.