Nerokkaat verkkosivut – Kun verkko-ostamisesta osataan tehdä elämys
Päätin ostaa miehelleni joululahjaksi the other danish guy -alushousut. Menin verkkosivuille, muistin kyllä hauskoja mainoksia, mutta en odottanut kummempaa. Tuotehan oli kuitenkin ”vain miesten alushousut” ja niiden myyminen sen mukaista. En aavistanut, miten älykkäät nämä sivut olisivat.
Verkkosivuilla vastassa tarinat
Heti ensimmäisenä oli jatkuvan tarinan seuraavan osa. Sen jälkeen on hyvin erilaisia miehiä alushousuissa ja mielenkiinnon herättävän kuvan vieressä vähän tekstiä. Puhutaan eri vartalotyypeistä, jonka täpän takana on rivi näitä erilaisia miehiä rivissä. Vartaloaan ylpeästi kantaen, olipa vartalo missä kunnossa tahansa. Kerrottiin, että alushousujen valinta aloitetaan määrittelemällä vartalotyyppi, joita miehillä on neljä.
Kuvat herättivät kiinnostusta verkkosivuilla
Häh? Miehien rivi oli kuin ne mainokset Dovelta, joissa ensimmäisen kerran oli hyvin erilaisia ja eri kokoisia naisia missivartaloiden sijaan – poseeraten ylpeästi rivissä erilaisia vartaloitaan kantaen. Tämä trendi on hyvin levinnyt naisten tuotteiden markkinoinnissa – kaikkien ei tarvitse olla mallin vartalomitoissa – mutta en ole edes ajatellut, että miesten alushousuja valitaan vartalon mukaan tai että eri vartaloisten miesten kuva alushousuissa voisi olla kiinnostava kuva.
Ostopolku rakennettu älykkäästi verkkosivuille
Huolellisesti suunniteltu ostopolku vei mennessään. Heti alkuun hauskasti ja osuvasti jaettiin miesten vartalomallit neljään kategoriaan ja sen jälkeen kerrottiin mitkä alushousut sopivat kenellekin ja miksi – humoristisesti, mutta hyvin. Sloganeita: ”Alushousuja kaikenlaisille ihmisille” ja tämä, josta pidin: ”Itseluottamuksen ensimmäinen kerros”.
Jokaisesta miehestä oli tarina, oma videonsa. Uppouduin myös tarinaan, mistä kangas on tehty. Juuri kuten oli suunniteltu. Tämä olisi voinut olla eniten markkinoitu ja brändin kuuluisin asia, mutta se ei ollut ja se teki myös vaikutuksen.
Kuvat ja tarinat puhuivat samaa kieltä
Tarina ja kuvat olivat osittain yksinkertaiset, mutta hyvin laadukkaat ja tarkkaan tehty ja suunniteltu. Ne herättivät kiinnostuksen lukea lisää tuotteesta, sen historiasta, sen laadusta ja erilaisista käyttäjistä. Juuri kuten oli suunniteltu. Ja kuitenkaan en ole edes kohderyhmää. Tai sitten olen? Näin silmissäni jo ennen kuvaa kuinka vanhoja kalaverkkoja kierrätetään – alushousukankaaksi!
Pakko oli kurkata näitä hyvin erilaisten miesten tarinoita. Kuka keksii laittaa miehille tarkoitetuille verkkosivuille niin paljon tarinoita? Noh, kaverilla on kuulemma ollut aina tarinoita, mutta täytyy sanoa, että kaikki oli jälleen nerokasta ja tarkkaan suunniteltua. Nyt kun olen vieraillut sivustolla silloin tällöin, siellä on yleensä aina jotain muutettu, jotain uutta.
Älykkäät verkkosivuilla huomio herätetty visuaalisuudella
Kaiken takana oli ensinnäkin visuaalisuus, joka herätti sen asteen kiinnostuksen, että tekstiä oli pakko lukea. Yritys on saanut leviämään sen perustamiseen liittyvän hyvän tarinan, joka jo houkuttelee sivuille. Humoristinen ja mieleen painuva tarina niin yksinkertaisesta asiasta kuin miesten alushousut (jos et tiedä tarinaa, lopussa on you tube -linkki, josta voit sen kuulla perustajan kertomana, siitä tarinasta nimittäin lähti koko bisneksen idea). Muuten halu oli yksinkertaisesti luoda luottamus verkossa ja tarjota erittäin laadukkaita, mukavia ja kestäviä alushousuja, joita voi ostaa aina lisää juuri samanlaisia. Että niitä saa aina samasta paikasta, samalla tavalla. Jäin todella miettimään, miksi en ole nähnyt aiemmin mainoksia miehille eri tilanteisiin ja vartaloihin sopivista, istuvista ja mukavista alushousuista.
Kuvissa miesten eri malliset alushousut ovat keskenään kuvissa aika saman näköisiä, miksi ei siis rakentaa niiden ympärille kuva-ja tarinamaailmaa? Ketä kiinnostaa kuva alushousuista paketissa? Tuote kiinnostaa aina enemmän, jos kuvassa on tuote käytössä. Ihmisten kuvat ovat tutkitusti mielenkiintoisempia. On rohkeaa laittaa miehet alusvaatteissa poseeraamaan ja sekin jo herättää mielenkiintoa. Oli siis visuaalisesti ja muuten paljon yllätyksellisyyttä, erilaisuutta ja selkeä, hyvin uniikki brändi. Siis vain miesten alushousuilla.
Hinta tuntui perustellulta
Päästessäni kassalle asti ei 33 euroa yksistä kalsareista tuntunutkaan suurelta, kun yleensä olisin hylännyt heti moisen hintaiset miesten kalsarit, jonka materiaalin toimivuudesta en tiennyt mitään!
Paketti tulossa!
Kun paketti tuli, sain tekstiviestin, jossa luki eri tavoin kuin yleensä jo otsikossa personoidusti, että the old danish guy :n minulle lähettämä paketti on saapunut. Onneksi osasin tästä päätellä, että paketin ulkoasu paljastaa sisällön, enkä voi laittaa miestäni hakemaan lahjaansa postista. Tyylikäs neliön muotoinen litteä paketti, jossa loisti valkoisella täydellisellä kontrastilla yrityksen nimi hyvin huolella valitulla fontilla. Katsoin juuri elokuvan, jossa nettivaatekaupan johtaja neuvoi lähettämöä paketoinnissa sanoen: ”Jokaisen paketin pitää olla kuin lahja saajalleen”.
Tämä yksinkertainen, mutta sopivasti kiiltävä ja tyylikäs litteä paketti saapui ennätysajassa. Paketin kaikki osat oli käytetty taitavasti hyödyksi niin, että paketin saaminenkin on kokemuksena yllätyksellinen ja positiivinen. Väkisinkin tuli paketissa olevat tekstit luettua. Eikä siinä kaikki, paketin sisällä oli käsin kirjoitettu, minulle osoitettu saate, jossa toivottiin, että lahjani saaja pitää siitä. Jos olisin ollut ostamassa tuotetta itselleni, olisi paketti ollut kuin lahja.
Saaja oli tyytyväinen ja uppouduimme katsomaan you tubesta perustajan haastattelua, jossa hän laittaa oman yksinkertaisuutensa piikkiin nerokkaat, selkeät bisnesratkaisut, jotka toimivat. Suosittelen.
Lisää infoa:
www.theotherdanishguy.fi