Blogi kasvattaa myyntiä – 7 syytä

Blogi kasvattaa myyntiä – 7 syytä

Blogi kasvattaa myyntiä – 7 syytä 150 150 Coltrane Hassinen

blogi

 
Yritysblogi osa 1. Seuraavassa keskitytään itse blogin kirjoittamiseen.

 

Blogi ja sen kirjoittaminen – ilmaisen tiedon jakaminen – voi ajatuksena tuntua tuskalliselta ja aikaa vievältä. Mutta blogi voi yllättää helppoudellaan ja sen säännöllinen julkaiseminen kannattaa.

 

 

Tässä 7 syytä, miksi blogi voi moninkertaistaa myyntisi:

 

  1. Blogi on erinomainen keino lähestyä kohderyhmää. Blogi auttaa kohderyhmääsi ratkaisemaan ongelman. Avainasia on tuntea kohderyhmä ja sen ongelmat.  Voit saada kaivattua tietoa jaettua nopeasti ja laajasti. [spacer height=”20px”]
  2. Blogiaineistoa voit käyttää muokaten moneen tarkoitukseen: sladeshare-materiaaliin, someen, kotisivuille, sähköpostiin jne. Se on jatkumo kaikelle materiaalille. Sitä voi ja kannattaa myös mainostaa sellaisenaan monessa paikassa.[spacer height=”20px”]
  3. Blogin avulla voit käyttää tärkeitä avainsanoja ja nostamaan sijoitustasi hakukoneissa. Blogi on moninkertaistanut monen yrityksen hakukonelistauksen. Blogi tuo ihmisiä sivuillesi. Blogi on halpa tapa saada ihmiset kiinnostumaan.[spacer height=”20px”]
  4. Blogi auttaa herättämään luottamusta, jota tarvitaan ostopäätöksen tekoon. Suurin osa ostopäätöksistä alkaa tiedon keruulla verkosta. Blogilla osoitat osaamisesi, luot brändiä. Se on hyvä tapa saada omia mielipiteitä ja ideoita julkisuuteen.[spacer height=”20px”]
  5. Blogi on hyvää asiakaspalvelua. Annat tärkeää tietoa, joka on saatavilla juuri silloin kuin potentiaalinen asiakas sitä tarvitsee.[spacer height=”20px”]
  6. Blogia voidaan jakaa ja voit sitä kautta saada paljon kiinnostuneita.[spacer height=”20px”]
  7. Blogi mahdollistaa tärkeiden yhteystietojen keräämisen. Kun sivuillasi on toimintapainake, jolla blogin voi tilata, saat näistä oman rekisterin markkinointikäyttöön.[spacer height=”2´30px”]
     

PS: Varmista, että sinulla on digistrategia ja julkaisusuunnitelma, johon blogi istuu. Silloin se palvelee yrityksen tavoitteiden saavuttamista. IFS:n selvityksen mukaan joka kolmannelta suomalaiselta yrittäjältä puuttuu digistrategia.


 


#markkinointi, #pienyrityksen markkinointi, #blogin kirjoittaminen, #blogi, #mainostoimisto Kirkkonummi

Share

Coltrane Hassinen

VisuOpisto kouluttaa käyttämään visualisuutta ja sen kaikkia mahdollisuuksia. VisuVinkit ovat kaikille, jotka haluavat parantaa yrityksen visuaalisuudella saamaa tulosta ilmaisilla vinkeillä, ohjeilla ja materiaaleilla.