Elävä värioppi rekisteröity tavaramerkki

Elävä värioppi rekisteröity tavaramerkki 400 225 Coltrane Hassinen


Mitä jos värit olisivat…

bisnesvalttisi?

Värit ovat voimakkaimpia vaikuttajiamme markkinoinnissa. Värien voima perustuu sekä alitajuiseen ja tiedostettuun vaikutukseen.

Värit ympäröivät meitä koko ajan. Myös valkoinen tai tyhjä tila on kuin muu väri. Digitaalisessa maailmassa niiden merkitys korostuu entisestään. Hyvin harva tunnistaa niiden alitajuisen vaikutuksen.

Värit saavat aikaan tunteita ja tunnelmaa. Kysyttäessä tiedät heti, mikä on lempivärisi ja mikä inhokkisi. Värit vaikuttavat erityisesti tekemiimme valintoihin.  Siksi ne ovat suurimpia vaikuttajia ostopäätöksiin.


Muodostamme ensivaikutelman
90 sekunnissa.

90 % siitä muodostuu väreistä.

värien vaikutus ostopäätöksiin
värit yrityksessä

Markkinoinnissa on niin paljon tiedettävää.
Niin paljon mahdollisuuksia.
Niin monta tietä, mistä valita.

Olet varmasti haaveillut suuremmasta myynnistä. Isommasta yleisöstä tai suuremmista ostoksista.

Tämä edellyttää, että voitat yleisösi tai tavoiteyleisösi huomion. Sen jälkeen, sen, mitä yrityksestäsi, tuotteestasi tai vaikka myymälästäsi näkee, pitää vakuuttaa. Ja kiinnostaa. Ehkä jopa yllättää.

Oli tuote tai yritys mikä tahansa, tämän täytyy toimia. Jos et herätä huomiota tai voita luottamusta, olet menettänyt pelin.

Tiesitkö, että värit ovat nimittäin kaikessa se ensimmäinen asia, johon aivot kiinnittävät huomiota?

Väreillä olet se varas, joka vie huomion. Vakuuttaa ja vaikuttaa. Mutta vain, jos osaat käyttää tässä värejä tehokkaasti.


Elävä värioppi®

Saanko esitellä: Elävä Värioppi®

Liiketoiminnan kasvuEräänä päivänä kotiin tullessani minua odotti kotona kirjekuori PRH:sta. Siinä kerrottiin, että hakemukseni on hyväksytty ja Elävä Värioppi® on nyt rekisteröity tavaramerkki.

Suurissa yrityksissä tämä ei varmasti ole merkittävä tapahtuma, vaan voi olla hyvinkin tavallinen paperi. Osa-aikaisena yrittäjänä oma tavaramerkki on kuitenkin suuri asia.

Se muistuttaa minua olemaan ylpeä, että tuotokseni, ajatustyöni, vuosien opiskelu ja asiaan paneutuminen sekä kehittäminen on johtanut johonkin. Vaikka varmasti VisuOpiston Elävä Värioppi® tulee aina olemaan elävä myös siten, että se kehittyy, se on nyt siinä pisteessä, että se on uniikki, uusi asia ja sellainen, jolla voin auttaa yrittäjiä omalla, uudella tavalla.

Miksi Elävä Värioppi® kehitettiin?

Keskitin aikaa siten ajatukseni, intoni ja inspiraationi siihen, miten yritykset voisivat uudella tavalla oppia käyttämään monella tapaa parasta mahdollista kilpailukeinoa. Hiljalleen syntyi jotain, joka käyttää hyväksi parhaita osia vanhasta väriopista, väripsykologiasta, tämän päivän värien käytön muuttumisesta ja yrityksen markkinoinnin terästämisestä. Jotain, joka on paljon enemmän kuin väripaletti. Jotain elävää, sopivasti ja hallitusti muuttuvaa väriä pilaamatta yrityksen tunnistettavuutta. Sen jokainen yrittäjä voi ottaa käyttöön helposti ja omalla tavallaan. Se ottaa oikein perustein tehdyn väripaletin lisäksi huomioon tyylin, jota yrittäjä toteuttaa väreissä. Tämä taas viestii yrityksen hengestä, suunnasta ja vaikuttaa kohdeyleisöön.

PowerPoint kurssi kuvaElävän Väriopin® saama tavaramerkkisuoja on askel, joka innoittaa valtavasti viemään koulutusta eteenpäin ja jatkaa Elävän Väriopin® kehitystyötä. Tästä aukeaa mahdollisimman monelle tilaisuus oppia uusi, helppo, mutta tehokas tapa vaikuttaa ostopäätöksiin ja myyntiin. Elävän Väriopin® ainutlaatuisuus ja tehokas tapa käyttää värejä kilpailukeinona on uutta ja rohkeaa. Juuri siksi voimme sen avulla vaikuttaa myyntiin.

Elävä Värioppi® on mahtava aikaansaannos, mutta vasta alku.

Värien valinta on jokaiselle yrittäjälle haaste. Mitä jos valitsen väärin? Mitä jos juuri tämä paletti ei toimi? Pitääkö käyttää asiantuntijaa?

Värien valintojen taustalla pitää olla oikeat asiat. Väriteoriaa ja väripsykologiaa tarvitaan sopivasti, mutta ennen kaikkea kaikki se tieto yrityksestä, jonka haluat näkyvän. Mitä viestiä haluat värien huutavan, laulavan tai kuiskaavan? Haluatko yhdistää rohkeasti ja näyttävästi, haluatko kiehtoa hillitymmällä tyylillä?

Värien valintaan tarvitaan tahtotila, strategia. Värit ovat myös suurin asia tyylissäsi. Kun värit yhdistyvät muotoon, se on vaikuttavin markkinoinnin aseesi.

Värejä voi myös muuttaa, hallitusti ja yrityksen tunnistetttavuudesta tinkimättä. Elävä Värioppi® on nimensä mukaan oppi, joka opettaa myös yllättämään, ottamaan mukaan trendejä ja auttaa siihen, ettei värisi pääse näyttämään vanhanaikaiselta. Kuluneelta.

Share

Coltrane Hassinen

VisuOpisto kouluttaa käyttämään visualisuutta ja sen kaikkia mahdollisuuksia. VisuVinkit ovat kaikille, jotka haluavat parantaa yrityksen visuaalisuudella saamaa tulosta ilmaisilla vinkeillä, ohjeilla ja materiaaleilla.