Kertovatko käyttämäsi värit samaa viestiä kuin sanasi?
Kertovatko värit tarinaasi myös ilman sanoja?

Nyt puhutaan

VÄREISTÄ


Maailma muuttuu.


Värien käyttö muuttuu

ensivaikutelma
Muuntautumiskykyisyys ja ketteryys väreillä

Vahvista viesti ja viesti ilman sanoja

Kurssin avulla valitset värit uudella tavalla ja käytät niitä myös vaikuttamisen ja viestisi lähtökohdasta

Värit markkinoinnissa

Ensivaikutelma ratkaisee.

Ensivaikutelma tehdään 90 sekunnissa ja 62-90% siitä liittyy väreihin.

Värien käyttö tilassa

Valloita. Pysäytä. Yllätä.

Vakuuta ja yllätä, niin olemassa olevat kuin uudet asiakkaat. Tee itsestäsi mielenkiintoinen, houkuttele.

Ikonit

Herätä mielenkiinto kaikissa kanavissa.

Printti tai verkko, erotu ja vaikuta vareillä-


Onko värien valinta yrityksessä ikuinen haaste?

Maailma on muuttunut. Värien käyttö, merkitys ja valinta ovat saaneet aivan uusia käänteitä. Staattinen sama väripaletti ei riitä koko yrityksen elinajan. Nyt aika on ajanut pelkän väripaletin varassa olevasta markkinoinnista. Pitää myös yllättää.

Muuntautumiskykyisyys ja ketteryys koskevat myös värejä. Yrityksen täytyy värien kautta viestiä, että se on eteenpäin menevä, ajan hermoilla oleva ja kohderyhmän muuttuvien tarpeiden osaaja.

Värien valinnan road map antaa selkeät askeleet sille, että on helppo valita värit, jotka toimivat myös käytännössä. Tämän lisäksi tarvitaan värityyli, joka määrittää esimerkiksi miten räväkkää jälkeä haluat väreillä saada aikaan. Mikä on tyyli, joka sopii bisnekseen, brändiin, haluttuihin viesteihin, kohderyhmään ja yrityksen tavoitteisiin. Missä värejä tullaan käyttämään? Pitääkö niiden toimia myös suurena printtinä?

Elävä värioppi® antaa road mapin jälkeen selkeät ja helpot keinot toteuttaa sitä oman yrityksen arjessa. Värien kanssa painiminen on historiaa – nyt mennään uusin siivin ja uusin tuloksin!

Nykyajan värien käyttöä – Elävä Värioppi®

Kun käännämme katseemme mihin tahansa, aivomme rekisteröi ensimmäisenä värit ja myös muistaa ne parhaiten. Muodostamme ensivaikutelman 90 sekunnissa, 62 – 90% värien perusteella¹. Siis jopa 90% ensivaikutelmasta tehdään värien perusteella!  Ensivaikutelma ratkaisee  jäämmekö verkkosivulle, astummeko myymälään tai otammeko tuotteen käteen tutkittavaksi. Ja laitammeko sen ostoskoriin. Väreillä on siis valtava vaikutus suoraan myyntiin.

Meillä on mahtava tilaisuus luoda unohtumaton ensivaikutelma ja saada juuri se oikea yleisö kiinnostumaan. Jos onnistumme  tässä, olemme jo pitkällä. Väreillä voi olla ratkaiseva ja käänteen tekevä vaikutus yrityksellesi. Värit ja niiden käyttö ovat ehdottomasti tärkeimmät markkinoinnin elementit, jota muut tukevat.

81% yrittäjistä uskoo, että värit antavat uuden kilpailuedun². Tehdään siitä sellainen!

Markkinoinnissa ja viestinnässä unohdamme helposti, että kerran valitut värit eivät ehkä enää toimi, voivat antaa vanhanaikaisen kuvan tai eivät houkuta uutta kohderyhmää.


Tiesitkö että…

Tutkimusten mukaan

Muuntautumiskykyisyys ja ketteryys väreillä

93 % ihmisistä tekee ostopäätöksen tuotteen visuaalisuuden perusteella.

visuaalisuuden ideat

85%  tuotteen valintaan vaikuttavista seikoista liittyy sen väreihin.

sosiaalinen media kuva

Musta-valkoista kuvaa katsotaan vain 2/3 sekuntia, kun taas värillistä kuvaa vähintään 2_sekuntia.

Väripaletti

Värit kasvattavat brändin tunnistettavuutta 80%:lla.

Värien käyttö

Mainoksisa käyttää väreja huomion herättämiseen sekä vaikuttamaan ostopäätökseen ja asenteeseen tuotetta kohtaan.

Värit ovat merkittävin visuaalinen kokemuksemme. 80 % kaikesta aivoihin menevästä tiedosta on visuaalista.³

Ota yhteyttä!

Tule kurssille tai tilaa luento, joka kertoo, miten sinunkin yrityksessä väreillä saavutetaan aivan uusia ulottuvuuksia!

Värit voivat muuttaa yrityksesi suunnan.

yrityskuva fedex värit

Lähteet:

1-2. Source: Secretariat of the Seoul International Color Expo 2004
3 ja 6. Mariam Adawiah Dzulkifli and Muhammad Faiz Mustafar. The Influence of Colour on Memory Performance: A Review , The Malaysian Journal of Medial Sciences:
Wichmann FA, Sharpe LT, Gegenfurtner KR. The contributions of color to recognition memory for natural scenes. J Exp Psychol Learn. 2002;28(3):509–520. [PubMed] []
4. Morton J. [cited 2010 Dec 20];Why color matters. 2010 Available from: http://www.colormatters.com/color-and-design/why-color-matters/ []
5. Moore RS, Stammerjohan CA, Coulter RA. Banner advertiser-web site context congruity and color effects on attention and attitude. J Advertising. 2005;34(2):71–84. []