tuotekuvat eri koossa

Näin herätät tuotteen eloon tuotekuvissa

Näin herätät tuotteen eloon tuotekuvissa 1000 760 Coltrane Hassinen

Näin herätät tuotteen eloon tuotekuvissa

Verkkokaupas haasteita

tuotekuvilla enemmän myyntiätuotekuvilla enemmän myyntiätuotekuvilla enemmän myyntiä

Jokaisella tuotteella on oma tarinansa. Jokaisen tuotteen visuaalisuus on kriittinen tekijä sen myynnissä. Jokaisen yrittäjän tai yrittäjäksi ryhtyvän on hyödyllistä ymmärtää visuaalisuuden merkitys niin tuotteissa kuin yrityksen visuaalisuudessakin ja lopulta yrityksen tuloksessa. Jos yritys ei vakuuta, tuote ei myy. Jos kotisivut eivät heti vakuuta, lukija ei edes siirry tuotetietoihin. 94% sivuilta heti poistuneista ovat  lähteneet huonon visuaalisuuden vuoksi. Tässäkin on jo valtava potentiaali saavutettavaksi.

Jos tuotetta ja hyötyjä ei osata kuvata visuaalisesti, jos mikään näkemämme ei herätä kiinnostusta, tuote ei myy. Esimerkiksi verkkokaupan pitäjä on täysin riippuvainen, miten hän pystyy näytöllä kuvaamaan ja todentamaan tuotteen. Miten hän korvaa sen, ettei sitä voi koskettaa. Miten hän saa asiakkaalle aikaan tunteen, kuin koskettaisi tuotetta. Tuotteen visuaalisessa kuvaamisessa on paljon keinoja.

Jokaisen tuotteen tulisi olla:

  1. Kiinnostava: Luo upeilla tuotekuvilla positiivinen ostokokemus. Ihminen katsoo aina ensimmäisenä tuotekuvia. Niillä voit luoda tunnelmaa ja tuoda tuotteet esiin juuri ”siinä valossa/kulmasta ”kuin haluat.
  2. Yhteneväisuus, selkeys: Tee tuotesivustasi upea ja vie kävijät ostosmatkalle. Ole kuitenkin selkeä kun johdatat eteenpäin
  3. Ajankohtainen, kohderyhmälle ”oikea”: Luo kohdeyleisölle kiinnostava ja juuri heille suunnattu ostokokemus

Visuaalisuus vaikuttaa ostopäätöksiin yli 90%. Teemme ostopäätöksiä paljon tunteilla, joita erityisesti värit saavat aikaan. Värien on tutkitusti todettu yksin vaikuttavan ostopäätöksiin 85%,

Muodostamme normaalisti tuotteesta ensivaikutelman 90 sekunnissa. Verkkokauppa ei ole poikkeus. Tuotekuva on ainoa hetkesi luoda erinomainen vaikutelma sekä tuotteesta että yrityksestä. Huonot tuotekuvat karkoittavat ja saaat lukijan menemään kilpailijoiden sivuille. Sinne, missä oikeasti tuotekuva kertoo itsestään.

Kun kaupassa katsomme tuotetta ja käytämme kaikkia aisteja siihen tutustumiseen, verkossa haasteena on  korvata tämä kaikki.

Siksi olen kerännyt tähän vinkkejä, joiden avulla  voit luoda samaa tunnelmaa kuin tuotteen fyysisessä näkemisessä. Jos tuote on pieni, otamme sen yleensä käteen, pyörittelemme sitä, katsomme eri kulmista, tunnemme, miltä se tuntuu, tuoksuu, näyttää luonnossa.

tuotekuvat eri koossa

Kuva: https://www.ushootstudios.co.uk/blog/how-to-represent-different-sized-products-in-your-product-images

Värit vaikuttavat ostopäätöksiin jopa 90%

Missä valossa tuottesi on kuvattu? Onko kaikki värivaihtoehdot tuotu esiin? Tämän merkitys on suuri, sillä värien on todettu vaikuttavan  ostopäätöksiin noin 85%. Jos tuotteesi ei värinsä puolesta näytä hyvältä, saatat menettää pelin ensisilmäyksellä pelkästään värin takian.

Käytä hyvälaatuisia ja kuvaavia kuvia. Sen lisäksi, että kuvaat itse tuotetta, ota mukaan kuia,  joissa sitä käytetään. Onnillisia  ihmisisä, joille uotteen hyöty ja käyttö oat tuoneet iloa. Anna tunteiden näkyä.

Rajaa kuvat tai käytä vaaleaa taustaa

Älä jätä verkkoon vanhentuneita kuvia eläkä kuvia. Pidä huoli, että tuotekuvat näyttävät samanlaisilta. Älä jätä kuvia joissa on taustaa, ellei se ole kuvitus kaikissa kuvissa. Kuvaa vaaleaa taustaa vasten tai poista niiltä tausta kuvankäsittelyohjelmalla öiytai jollakin muulla (esim.maksullinen Canva tai PowerPoint – tässä ominaisuudessa tosin vähän kömpeli

ensivaikutelma

Sinulla on vain se hetki

Älä jätä verkkoon vanhentuneita kuvia eläkä kuvia. Pidä huoli, että tuotekuvat näyttävät samanlaisilta. Älä jätä kuvia joissa on taustaa, ellei se ole kuvitus kaikissa kuvissa. Kuvaa vaaleaa taustaa vasten tai poista niiltä tausta kuvankäsittelyohjelmalla öiytai jollakin muulla (esim.maksullinen Canva tai PowerPoint – tässä ominaisuudessa tosin vähän kömpeli

Share

Coltrane Hassinen

VisuOpisto kouluttaa käyttämään visualisuutta ja sen kaikkia mahdollisuuksia. VisuVinkit ovat kaikille, jotka haluavat parantaa yrityksen visuaalisuudella saamaa tulosta ilmaisilla vinkeillä, ohjeilla ja materiaaleilla.