Nettisivujen visuaalisuus trendit 2020

web trends 2020web trends 2020web trends 2020

Nettisivujen visuaalisuus trendit 2020

Nettisivujen visuaalisuus trendit 2020 800 600 Coltrane Hassinen

Nettisivujen visuaalisuudella luodaan se ensivaikutelma, jonka perusteella lukija päättää, jääkö hän sivuille.

Nettisivujen ensivaikutelmalla on siis huikea merkitys – joka voi kestää vuosia.

Ensivaikutelma on ehdoton. Sen perusteella lukija tekee 1/10 sekunnissa päätöksen, jääkö hän sivuillesi.

Tuossa ajassa aivomme ehtii rekisteröidä vain visuaalisuutta, ensimmäisenä värit. Mitään tietoa tuotteistasi lukija ei tässä vaiheessa ole vielä lukenut. Jos nettisivut eivät vaikuta hyviltä, ammattimaiselta, selkeältä ja  sellaisilta, joilta löytää helposti etsimänsä tiedon, lukija on luultavimmin siirtynyt jo kilpailijan sivuille. Näkemättä sanaakaan tuotteistasi.

 Vain 0,05 sekuntia voi ratkaista ostopäätöksen. Ensivaikutelma on kriittinen ja sen luomiseen kannattaa panostaa. 
  • 60% kuluttajista ottaa helpommin yhteyttä yritykseen, jonka kuva on tullut esiin paikallisissa hakutuloksissa .(MDG Advertising).
  • 50% matkailijoista muistaa nähneensä kuvallisen mainoksen ennen matkan varaamista. (Phocuswright).
  • 94 % ihmisistä lähtevät sivuilta huonon visuaalisuuden vuoksi.

Nettisivujen visuaalisuus trendit 2020 – visuaalisuudella saat lukijat kiinnostumaan tuotteestasi

Tee nettisivujesi visuaalisuudesta erilainen. Luo nettisivujen ja yrityksen visuaalisuus sellaiseksi, että se on inspiroiva ja erottuu kilpailijoista. Ota huomioon kaikki nettisivujen  visuaalisuuden osa-alueet: typografia, kuvat, värit jne. Käänny ammattilaisen puoleen, jos omat taidot eivät riitä. Itse tehty luo helposti epäammattimaisen kuvan.

Lisäarvoa asiakkaalle, jotain yllättävää?

Välitä nettisivujen visuaalisuudella se tunnelma ja vaikutelma, joiden haluat muodostuvan. Muista, että sinulla on alle sekunti aikaa! Ostajakokemus alkaa siitä, kuinka nopeasti sivut aukeavat, löytyykö heti se tieto, jota etsitään, onko sivusto selkeä, johdonmukainen, mutta kuitenkin yksilöllinen. Mitä yllättävää lisäarvoa voisit tarjota tuotteesi tai palvelusi lisäksi? Millä  tavalla voisit muuten yllättää positiivisesti?

Kokonaisuus ratkaisee. Vertaile saman alan muihin sivustoihin ja luo selvästi erilainen kokonaisuus, joka houkuttaa ja jää mieleen. Erityisesti verkkokauppojen sivut ovat helposti keskenään hyvin samanlaisia. Pidä yhtenäinen visuaalisuus kaikissa kanavissa, mutta pieni sopivassa kohdassa oleva poikkeama voi kuitenkin olla napakymppi.

Nettisivujen visuaalisuus – asiakkaiden mielipide ratkaisee

Teemme paljon alitajuisesti oman makumme mukaan. Muista aina, että kohderyhmän mielipide on se, joka ratkaisee. Kysy aina asiakkaiden mielipidettä nettisivujen visuaalisuudesta, jos se on mahdollista. Lanseerauksessakin on paljon, paljon tekemistä ja helposti verkkosivuista tulee tahtomattaankin lähes kopio kilpailijoista. Jos ulkoistat, muista antaa partneriyritykselle riittävästi tietoa, jotta nettisivujen visuaalisuuden toteutus on sitä mitä halusit.

Nettisivujen ensivaikutelman tärkeys näkyy siinä, ettei kukaan ehdi tuotesivuille asti, jos ensivaikutelma on jo houkutellut kilpailijan sivuille. Ostajakandidaatti ei siis opi eikä näe mitään upeasta tuotteestasi!

Luo nettisivujen visuaalisuudella luottamus

Ostaminen edellyttää aina luottamista yritykseen. Ammattimaisella ulkoasulla on tässä suuri merkitys.

Laita nettisivuille referenssejä. Voit valita parhaita, jos niitä on paljon. Muiden ostajien arviointi ja kommentit ovat tärkeitä luottamuksen herättämisessä ja mahdollisen verkossa tapahtuvan ostopäätöksen sinetöinnissä. Tee arvostelu ja palautteen antaminen helpoksi. Myös Facebookin tähti-ja kirjallisia arvosteluja voidaan laittaa nettisivuille (ainakin WordPress).

nettisivujen tarkistuslista
Nettisivujen visuaalisuuskurssi ennakkomyynnissä puoleen hintaan!

Kurssi alkaa lokakuussa. Paljon, käytäntöön soveltamista ja esimerkiksi nettisivujen värien käytöstä myös runsaasti tietoa. Miten ohjaat visuaalisuudella lukijan  järjestystä huomata eri asiat?

Ennakkoilmoittaudu NYT  puoleen hintaan WEB DESIGN – PUHTIA KÄVIJÄMÄÄRIIN  -KURSSILLE!

Hinta 199,-, nyt vain 99,- (sis alv). 14  päivän peruutusoikeus. Rajoitetun ajan, toimi heti.

Share

Coltrane Hassinen

VISU-Opisto on unelmieni täyttymys. VISU-Vinkit ovat kaikille, jotka haluavat parantaa yrityksen visuaalisuudella saamaa tulosta ilmaisilla vinkeillä, ohjeilla ja materiaaleilla.