Pikavinkit visuaalisuuteen – nopeaa tulosta

Pikavinkit visuaalisuuteen – nopeaa tulosta

Pikavinkit visuaalisuuteen – nopeaa tulosta 150 150 Coltrane Hassinen

Pikavinkit visuaalisuuteen - nopeaa tulosta

Muistatko sen hetken, kun pysähdyit kaupassa katsomaan tuotteen pakkausta? Todennäköisesti et tiennyt tuotteesta juuri mitään, mutta pakkaus sai jo huomiosi.
Jos nyt mainoksesi, tuotetekstisi tai tuotekuvasi saa 5 % ihmisistä kiinnostumaan, visuaalisuuden muutoksilla voi helposti herättää kolme kertaa suuremman joulun huomion. Tällöin myyntisi on mahdollista helposti tuplaantua tai nousta jopa enemmän.
Vaikka tuotteesi olisi kuinka hyvä, jos visuaalisuus ei tue viestiäsi tai on sekava, se voi antaa epäuskottavan kuvan yrityksestä. Tämä voi pahimmillaan vaikuttaa kaikkeen myyntiisi. Joskus pienilläkin muutoksilla voit saada ihmeitä aikaan!

VISUAALISUUDEN PIKAVINKIT:

  1. Määrittele tavoite materiaalille. Mitä haluat lukijan tekevän tai reagoivan? Minkä lopputuloksen haluat?
  2. Mitä haluat viestittää ja kenelle? Mikä vetoaa kohderyhmään?
  3. Valitse väripaletti ja pysy siinä. Älä käytä liikaa värejä.
  4. Muista aina kontrasti.
  5. Myös fontit luovat tekstille merkitystä ja tunteita. Valitse aiheeseen ja viestiin sopiva fontti, mutta pysy myös yritysilmeeseen valituissa fonteissa. Älä valitse liikaa fontteja. Samasta fontista voi myös hallitusti käyttää eri versiota
  6. Korosta tärkeimpiä asioita fonttien koolla, taustoilla, väreillä, kuvilla. Älä jätä lukijan varaan miettiä mikä on tärkein asia
  7. Vain yksi viesti yhteen ”tilaan”. Jos teet some-päivitystä, tee yhdestä asiasta yksi päivitys.
  8. Käytä visuaalisuuden keinoja saada viesti ja merkitys helposti ja nopeasti ymmärrettäväksi. Laita mahdollisimman vähän tekstiä, käytä esimerkiksi ikoneja, mutta pysy samassa tyylissä. Ole uniikki. Mitä yllätyksellisyyttä visuaalisuudessasi voisi olla?
  9. Asettele elementit symmetrisesti niin, että kokonaisuus on tasapainoinen.
  10. Jokainen elementti tarvitsee tilan hengittää. Valkoinen tai muu tyhjä tila on aina osa visuaalisuutta. 
  11. Muista yksinkertaisuus! Mieti jokainen elementti, mikä merkitys sillä on. Miten saat visuaalisuuden jäämään mieleen? Testaa jos mahdollista.
Share

Coltrane Hassinen

VisuOpisto kouluttaa käyttämään visualisuutta ja sen kaikkia mahdollisuuksia. VisuVinkit ovat kaikille, jotka haluavat parantaa yrityksen visuaalisuudella saamaa tulosta ilmaisilla vinkeillä, ohjeilla ja materiaaleilla.