
Opi käyttämään infograafia visuaalisuuden välineenä.
Tervetuloa luomaan bisnesvalttisi uusilla työkaluilla!
Visuaalinen markkinointi tai oikeastaan visuaalinen kommunikointi on taiteellista tiedon jakamista visuaalisin keinoin, yhdistäen rajatun määrän tekstiä, symboleita, muotoja, värejä ja patterns (Lynda.com.com). Se on tehokasta ja luovaa tapaa tiedon jakamiseen. Tekstiä korvataan visuaalisilla elementeillä, kuten kuvilla, jolloin ne ymmärretään ja muistetaan paljon paremmin. Ihminen muistaa 80% näkemästään ja 20% lukemastaan. Lisäksi infograafeilla saadaan herätettyä huomiota eri tavoin, jotta lukija saadaan edes kiinnostumaan asiasta.
90% saamastamme informaatiosta on visuaalista. Lisäämällä tekstiin kuva, nostaa viestin perillemenon 89%:lla. Ihminen aivot rekisteröivät visuaalista materiaalia 600.000 x nopeammin kuin mitään muuta kommunikoinnin muotoa.
Visuaalisessa materiaalissa tärkeintä on antaa visuaalisten elementtien kertoa viesti tai tarina. Jätä teksti minimiin ja mieti, jos henkilö ei osaisi kyseistä kieltä lainkaan, ymmärtäisikö hän tämän?
Infograafit ovat vain yksi osa visuaalista markkinointia ja kommunikointia.
Varoitusmerkit ovat hyvä kansainvälinen esimerkki pelkän kuvan avulla välitetystä viestistä. Kaatuva henkilö näyttää liukastuminen ja kun siihen lisätään varoitushuutomerkki, kaikki tietävät varoa liukasta pintaa. Varoituksista voi olla 1-2 sanaa ja värejä käytetään voimakkaasti hyväksi. Olemmekin oppineet, että punainen ja kirkas keltainen ovat merkeissä varoittavia värejä. Vihreä on yleisesti suostumuksen ja vaarattomuudesta väri. Värien merkityksistä puhun lisää xx.
Infograafit onkin otettu käyttöön jo myös ei-kaupallisella puolella. Katso vaikka sairaalan ohjeita ilmoittautumiseen – nekin on tehty monessa paikassa infograafin muotoon. Halutaan helposti kaikille selkeää tiedon jakamista, jonka omaksuminen ei vie aikaa.
Infograafin räjähdysmäinen suosio perustuu siihen, miten tehokkaita ne ovat välittämään viestiä iloa kyseessä tuotteen myyminen, kohderyhmän sitouttaminen tai tiedon jakaminen. 65 % ihmisistä oppii visuaalisesti. Infograafilla voi yhdistää myös paljon käytettyjä tarinoita vaikuttavaan visuaalisuuteen. Huonojen lukijoiden keskuudessa saavutetaan 98%parempi tulos ja hyvien lukijoiden mieleen jää 72% enemmän kuin pelkästä tekstistä.
Infograafin käyttöä ei kannata hylätä sen vuoksi, että ne ovat vaikeita tehdä. Tutulla PowerPointilla ja hyvillä pohjalla opit tekemään nopeasti eri tarkoituksiin sopivia infograafeja. Blogikirjoituksen ja somejulkaisut voit halutessasi tehdä kokonaan visuaaliseen muotoon. Älä jää jälkeen kehityksestä, kommunikoi nykyaikaisella tavalla, mutta löydä oma tyylisi.
PowerPointin lisäksi on olemassa suuri joukko maksullisia ohjelmia, joilla luot erittäin helposti ja nopeasti infograafin, jos olet miettinyt sisällön ja muun taustatiedon valmiiksi. Koska todennäköisesti olet käyttänyt PowerPointia ja sinulla on se käytössä, opetan tekemään upeita ja vaikuttavia sekä tarkoituksensa puoltavia infograafeja.
PowerPoint on paljon muutakin kuin esitystenteko-ohjelma. Sillä voi tehdä kuvankäsittelyä, somejulkaisuja ja paljon muuta.
Infograafipohjia PowerPointiin löytyy paljon ilmaisia, mutta myös maksullisia. Käytän esimerkeissä ja materiaalissa HubSpotin pohjia, joita saa ilmaiseksi esimerkiksi täältä. Maksullisia saa myös edullisesti.
Infograafit ovat innostavia ja helposti lähtisi editoimaan mielenkiintoisimman näköistä pohjaa. Älä kuitenkaan koskaan tee niin, vaan tee ensin pohjatyö ja valitse sitten sitä asiaa parhaiten visualisoiva pohja.
Ennen infograafin tekoa:
Templaatteja:
Pääset alkuun
Visme
Venngage.com (5 ilmaiseksi)
Visuaalinen markkinointi
Infograafit ovat vain yksi osa visuaalista markkinointia ja kommunikointia.
Visuaalisuudella herätät huomion, vaikutat ja vakuutat.
Infograafit onkin otettu käyttöön jo myös ei-kaupallisella puolella. Katso vaikka sairaalan ohjeita ilmoittautumiseen – nekin on tehty monessa paikassa infograafin muotoon. Halutaan helposti kaikille selkeää tiedon jakamista, jonka omaksuminen ei vie aikaa.
Infograafin räjähdysmäinen suosio perustuu siihen, miten tehokkaita ne ovat välittämään viestiä iloa kyseessä tuotteen myyminen, kohderyhmän sitouttaminen tai tiedon jakaminen. 65 % ihmisistä oppii visuaalisesti. Infograafilla voi yhdistää myös paljon käytettyjä tarinoita vaikuttavaan visuaalisuuteen. Huonojen lukijoiden keskuudessa saavutetaan 98%parempi tulos ja hyvien lukijoiden mieleen jää 72% enemmän kuin pelkästä tekstistä.
Infograafin käyttöä ei kannata hylätä sen vuoksi, että ne ovat vaikeita tehdä. Tutulla PowerPointilla ja hyvillä pohjalla opit tekemään nopeasti eri tarkoituksiin sopivia infograafeja. Blogikirjoituksen ja somejulkaisut voit halutessasi tehdä kokonaan visuaaliseen muotoon. Älä jää jälkeen kehityksestä, kommunikoi nykyaikaisella tavalla, mutta löydä oma tyylisi.
PowerPointin lisäksi on olemassa suuri joukko maksullisia ohjelmia, joilla luot erittäin helposti ja nopeasti infograafin, jos olet miettinyt sisällön ja muun taustatiedon valmiiksi. Koska todennäköisesti olet käyttänyt PowerPointia ja sinulla on se käytössä, opetan tekemään upeita ja vaikuttavia sekä tarkoituksensa puoltavia infograafeja.
Visuaalinen markkinointi luo imagoa, yrityskuvaa ja brändiä. Visuaalisen markkinoinnin keinoilla herätät huomion, viestit ja pyrit saamaan ihmiset ostamaan tuotteitasi tai palveluitasi. Vakuutat, vaikutat ja valloitat.
Parhaimmillaan käsissäsi on todellinen taika. Sitä oikein käyttämällä pystyt vaikuttamaan siihen, että erotut, olet kilpailukykyinen ja kohderyhmä löytää yrityksesi ja tuotteesi. Eivätkä he ainoastaan löydä, vaan myös ostavat.
Visuaalisuudella tulosta.
Visuaalisuudella herätät huomion, vaikutat ja vakuutat.
PowerPoint on paljon muutakin kuin esitystenteko-ohjelma. Sillä voi tehdä kuvankäsittelyä, somejulkaisuja ja paljon muuta.
Infograafipohjia PowerPointiin löytyy paljon ilmaisia, mutta myös maksullisia. Käytän esimerkeissä ja materiaalissa HubSpotin pohjia, joita saa ilmaiseksi esimerkiksi täältä. Maksullisia saa myös edullisesti.
Infograafit ovat innostavia ja helposti lähtisi editoimaan mielenkiintoisimman näköistä pohjaa. Älä kuitenkaan koskaan tee niin, vaan tee ensin pohjatyö ja valitse sitten sitä asiaa parhaiten visualisoiva pohja.
t.
Visuaalisuudella herätät huomion, vaikutat ja vakuutat.
Visuaalinen markkinointi tai oikeastaan visuaalinen kommunikointi on taiteellista tiedon jakamista visuaalisin keinoin, yhdistäen rajatun määrän tekstiä, symboleita, muotoja, värejä ja patterns (Lynda.com.com). Se on tehokasta ja luovaa tapaa tiedon jakamiseen. Tekstiä korvataan visuaalisilla elementeillä, kuten kuvilla, jolloin ne ymmärretään ja muistetaan paljon paremmin. Ihminen muistaa 80% näkemästään ja 20% lukemastaan. Lisäksi infograafeilla saadaan herätettyä huomiota eri tavoin, jotta lukija saadaan edes kiinnostumaan asiasta.
90% saamastamme informaatiosta on visuaalista. Lisäämällä tekstiin kuva, nostaa viestin perillemenon 89%:lla. Ihminen aivot rekisteröivät visuaalista materiaalia 600.000 x nopeammin kuin mitään muuta kommunikoinnin muotoa.
Visuaalisessa materiaalissa tärkeintä on antaa visuaalisten elementtien kertoa viesti tai tarina. Jätä teksti minimiin ja mieti, jos henkilö ei osaisi kyseistä kieltä lainkaan, ymmärtäisikö hän tämän?
Varoitusmerkit ovat hyvä kansainvälinen esimerkki pelkän kuvan avulla välitetystä viestistä. Kaatuva henkilö näyttää liukastuminen ja kun siihen lisätään varoitushuutomerkki, kaikki tietävät varoa liukasta pintaa. Varoituksista voi olla 1-2 sanaa ja värejä käytetään voimakkaasti hyväksi. Olemmekin oppineet, että punainen ja kirkas keltainen ovat merkeissä varoittavia värejä. Vihreä on yleisesti suostumuksen ja vaarattomuudesta väri. Värien merkityksistä puhun lisää xx.
PowerPoint on paljon muutakin kuin esitystenteko-ohjelma. Sillä voi tehdä kuvankäsittelyä, somejulkaisuja ja paljon muuta.
Infograafipohjia PowerPointiin löytyy paljon ilmaisia, mutta myös maksullisia. Käytän esimerkeissä ja materiaalissa HubSpotin pohjia, joita saa ilmaiseksi esimerkiksi täältä. Maksullisia saa myös edullisesti.
Infograafit ovat innostavia ja helposti lähtisi editoimaan mielenkiintoisimman näköistä pohjaa. Älä kuitenkaan koskaan tee niin, vaan tee ensin pohjatyö ja valitse sitten sitä asiaa parhaiten visualisoiva pohja.
t.
Työkalupakkisi - Visuaaliset elementit
Visuaalisen suunnittelijan työkalupakkiin kuuluu paljon elementtejä, joilla pyritään saamaan kohderyhmän huomio ja vaikuttamaan heihin. Kun näitä elementtejä käyttää tehokkaasti, ne toimivat kilpailuvälineenä ja -etuna ja auttavat myös kansainvälisessä kommunikoinnissa. Esimerkiksi kontrasti, oli se sitten värikontrasti tai muotojen kontrasti, laittaa heti tärkeysjärjestykseen asiat ja auttaa tekemään lopputuloksesta luettavan monella tavalla.
Eri muotojen erilaisuus ja yhdenmukaisuus sekä niiden asettelu, esim. etäisyys toisiinsa, auttaa meitä myös kommunikoimaan asioita oikeasta elämästä. Valkoisen värin tai tyhjän tilan käyttö vaikuttaa siihen mitä katsoja katsoo ensimmäiseksi. Se toimii siis myös korostuksena.
Visuaalisen markkinoinnin elementtejä – kerro lukijalle tärkeys, merkitys, vaikutus.
Ei hätää, vaikket osaisi. Koulutamme sinut oppimaan parhaat tavat tuottaa visuaalisuutta tai ulkoistaa sen tehokkaasti.
1.2.2021 Koulutuksemme löytyvät myös koulutus.fi:n sivuilta.
Kaikille VISU-Vinkkien tilaajille lähetetään 22.8. 20%:n ennakkovaraajan alennus väri-ja/tai visuaalisen vaikuttamisen kurssille!
Kaikille VISU-Vinkkien tilaajille lähetetään 22.8. 20%:n ennakkovaraajan alennus väri-ja/tai visuaalisen vaikuttamisen kurssille!
Tulossa paljon lisää koulutuksia!


Maailma on muuttunut. Värien käyttö, merkitys ja valinta ovat muuttuneet.

Opit täyttämään tilan, oli se sitten myymälä, verkkosivu tai painettu mainos.

Opi verkkosivujen ja pakkausten värien valinta

Opi kertomaan viestisi väreillä ja tukemaan sanoja

Muuntautumiskykyisyys ja ketteryys väreillä

Värit osana visuaalisuutta

Solid Concept

Brand Identity

Digital Agency

Pattern
