Mikä tekee

yrityksestäsi parhaan?

Osaaminen. Myyntiä tulee harvoin ilman markkinointia. Myynnin edellytyksenä on luottamus. Markkinoinnin tärkeimpiä asioita on aivoihin ensin rekisteröitävä visuaalisuus. Jos kukaan ei jää katsomaan kotisivujasi tai lue artikkeleitasi, et saa tuotetta asiakkaiden silmiin ja myös itse yrityksestä tulee huono kuva.

Visuaalisuus ja etenkin värit luovat ensivaikutelmaa esimerkiksi kotisivuista. Kaikki tiedämme, miten tärkeä ensivaikutelma on. Väreihin ja visuaalisuuteen kannattaa todella panostaa, teki sen itse tai ulkoistaen.


Mitä on visuaalisuus?
Mikä on visuaalisuuden merkitys?

Visuaalisuus on vaikuttamista

Visuaalisuuden vaikutuksia on tutkittu paljon. Jos haluamme vaikuttaa ja helpottaa päätöksentekoa, asiat kannattaa esittää yksinkertaisesti visuaalisessa muodossa.

Visuaalisuus herättää meissä reaktioita, jotka vaikuttavat käyttäytymiseemme, asenteisiimme ja mielipiteisiimme. Jo pelkästään värien valinnoilla voimme vaikuttaa huomattavasti tuotteesta tai yrityksestä muodostuvaan mielikuvaan. Visuaalisuudella vaikutamme kohderyhmän ostokäyttäytymiseen heti alusta lähtien ja ennen kaikkea, aina loppuun asti.

Visuaalisuus on viestintää

Koska 90 % aivoihin menevästä informaatiosta on visuaalista, on valtava ero viestimmekö tekstillä tai käytämmekö visuaalisuutta hyväksi. Moni viesti ei tarvitse sanoja lainkaan.

Tutkimusten mukaan 65% ihmisistä oppii visuaalisesti. Muistamme näkemästämme tiedosta 80% ja vain 20% lukemastamme. Visuaalinen viesti jää siis myös mieleen.

Kiire lisää tarvetta saada yleiskäsitys nopeasti. Visuaalisuuden hyödyntäminen on lisääntynyt monessa teknologiassa. Visuaalisten somekanavien suosio kasvaa nopeasti ja tutkimusten mukaan niiden vaikutus ostopäätöksiin on erittäin merkittävä.

Visuaalisuus on ensivaikutelman luomista

Ihminen havannoi visuaalisuutta 60 000 kertaa nopeammin kuin tekstiä ja muistaa sen paremmin.

Muodostamme 0,05 sekunnissa ensimmäisen mielikuvan tuotteesta aivan samalla tavoin kuin ihmisestä. Tämä voi perustua jopa 90 % pelkkään väriin. Värien valinta voi siis vaikuttaa hyvin paljon yrityksen lopputulokseen asti. Olipa tuotteella fyysinen pakkaus tai tuotteistamme palvelua, meidän täytyy osata kääriä se oikein,  jotta herätämme mielenkiinnon ja saamme asiakkaan tutustumaan tuotteeseemme tai palveluun. Palveluiden visuaalinen markkinointi on haastavampaa ja vaatii innovatiivisuutta sekä yleistä palveluiden tuotteistamista.

Visuaalisuudella vaikutat ostopäätöksiin jopa 90%

Jotta saamme lukijan kiinnostumaan, meidän täytyy onnistua kiinnittämään huomio ja tekemään hyvä vaikutus. Vain tämän vaiheen voittaneena saamme asiakkaan tutustumaan tuotteeseemme ja muodostamaan siitä oman mielipiteensä.

Itse ostopäätöksessä visuaalisuudella on huomattava rooli, josta osa tapahtuu alitajuisesti.  Jokaisessa näissä viidessä askeleessa tarvitaan visuaalisuudella vaikuttamista, jotta päästään eteenpäin.

Lue lisää visuaalisuudesta: Viimeisimmät VisuVinkit

Typografia – miksi fontit ovat tärkeitä?

Verkkosivulla on suuri houkutus tehdä kaikki annetulla ns. default-fontilla. Kun selaat nettiä, tötmäät aina valtaviin määriin sivuja, jotka on tehty hyvin samanlaisella tai samalla fontilla. Miksi sinun ei kannatta tehdä samoin? Koska haluat erottautua.

Fontilla erottautuminen on yksi tapa jäädä mieleen. Se on yksi mahdollisuus, joka tekee vaikutuksen. Yksin tai yhdessä muiden elementtien kanssa.

Fontin valinta on usein yksi tärkeimmistä brändin suunnittelussa värien jälkeen Saatat humaanisessa toiminnassa valita lämpimän ja ystävällisen fontin, lakitoimisto muodollisen. Tämä yksityiskohdan huomiointi tapahtuu automaattisesti ja sillä on suuri vaikutus  siihen, millaisen ensivaikutelman potentiaalinen asiakas saa sinusta ja brändisi arvoista.

Käyttöliittymissä fonteilla on erittäin suuri vaikutus. Jos valitsen valikkoon fontin, joka turhauttaa lukijaa ja pahimmassa tapauksessa hän lähtee sivuilta pois. Käytettävyys on seikka, joka menee ajoittain brändin edelle. Jokaisen pitää pystyä lukemaan teksti eri laitteilla. .

Erottautuminen

Kerro fontilla yrityksestäsi. Se on yksi brändin elementti.

Tee vaikutus

Fonttivalinnat ovat myös aina mahdollisuus tehdä vaikutus.

Osa brändiä

Luo brändi, joka puhuu- Kertoo tarinaasi. Tekee vaikutuksen.

Ei liikaa - ei liian vähän

Älä valitse yhtä fonttia verkkosivulle  – älä myöskään yli kolmea.
Hyödynnä eri fonttien muotoja.

Ultimate Solution

Nam coegit alto unda austro liberioris effigiem? Nubes quisquis iners. Quicquam fratrum declivia gravitate.

Brand New Features

Done Awesomely

100% Mobile Ready

Award Winning

Ultimate Solution

Nam coegit alto unda austro declivia 

Aberant subdita homo vis aethere. Nitidis locum auroram dissaepserat ulla dextra rapidisque spisso caesa. Nam coegit alto unda austro liberioris effigiem? Nubes quisquis iners. Quicquam fratrum declivia gravitate auroram dissaepserat ulla dextra rapidisque.

Visuaalisuus on vakuuttava ja vaikuttava työkalu sinulle, joka haluat tuloksia

Visuaalisuus on markkinoinnin mahtava ja  uskomaton väline, koska sillä oikeasti vaikutetaan ostopäätöksiin jopa 90%! Muodostamme jatkuvasti osittain alitajuisesti mielikuvia ja teemme päätelmiä visuaalisuuden perusteella. Esimerkiksi värien valinnalla vaikutamme siihen, mitä tunteita yrityksen visuaalinen markkinointi saa aikaan.Yrityksen visuaalisuus on osa  markkinointia, jossa  käytämme visuaalisuuden aikaansaamia reaktioita hyväksemme. Visuaalisuudella herätämme huomion, saamme viestin perille oikein  ja ohjaamme ostokäyttäytymistä. Tämä valtti kannattaa todella käyttää oikein ja tehokkaasti hyväksi.

Visuaalisuudella rakennat brändiä

Visuaalisuuden elementit muodostavat yrityskuvan. Brändiin kuuluu yrityskuvan lisäksi mielikuvia, asenteita ja mielipiteitä yrityksestä tai tuotteesta. Brändiä luodaan hyvin paljon visuaalisuudella, siihen uskominen ja sen nauttima luottamus saadaan aikaan pääasiassa visuaalisuudella luoduilla mielikuvilla. Tunnetuimmat brändit on rakennettu vahvoilla mielikuvilla.  Ostamiseen voit vaikuttaa visuaalisesti merkittävästi – tapahtuipa se missä tahansa.

Visuaalisuus on rohkeutta ja uteliaisuutta

Visuaalisuus on kokeilemista, kokeilemistaa ja kokeilemista. Se on rajojen ylittämistä, uteliaisuutta katsoa toiselle puolelle. Se on kokeilunhalua, mikä toimii, mikä ei. Uteliaisuudesta syntyy oivalluksia jaoivalluksia ei synny ilman uteliaisuutta ja rohkeutta. Rohkeus tuuppaa meitä uskaltamaan .

Visuaalisuudella rakennat brändiä

Visuaalisuuden elementit muodostavat yrityskuvan. Brändiin kuuluu yrityskuvan lisäksi mielikuvia, asenteita ja mielipiteitä yrityksestä tai tuotteesta. Brändiä luodaan paljon visuaalisuudella. Brändiin uskominen ja sen nauttima luottamus saadaan aikaan pääasiassa visuaalisuudella luoduilla mielikuvilla. Tunnetuimmat brändit on rakennettu vahvoilla mielikuvilla, esimerkiksi yhdistämällä tuotteita positiivisiin tunteisiin ja toivottuihin tilanteisiin. Ostamiseen voit vaikuttaa visuaalisesti merkittävästi – tapahtuipa se missä tahansa.

Hyvällä visuaalisuudella menestyt, luot uskottavuutta, houkuttelet, vakuutat ja valloitat.

Tiesitkö tämän visuaalisuudesta?


Ensivaikutelma tehdään pääosin visuaalisuuden perusteella.


Verkkosivun visuaalisuuden perusteella päätämme jäämmekö sivulle vai siirrymmekö kilpailijalle.


Eri värit saavat aikaan tunteita, joiden perusteella ostopäätökset pääosin tehdään.


Visuaalisuus voi vaikuttaa ostopäätökseen yli 90%.


Pelkkä pakkaus voi olla suurin ostopäätökseen vaikuttava tekijä.


Teemme ostopäätöksiä suurelta osin alitajuisesti, jonne voidaan vaikuttaa visuaalisuudella.

Enivaikutelma luodaan visuaalisuudella

Ihminen havannoi visuaalisuutta 60 000 kertaa nopeammin kuin tekstiä ja muistaa sen paremmin.

 Muodostamme 0,05 sekunnissa ensimmäisen mielikuvan tuotteesta aivan samalla tavoin kuin ihmisestä. Tämä voi perustua jopa 90 % pelkkään väriin. Värien valinta voi siis vaikuttaa hyvin paljon yrityksen lopputulokseen asti. Olipa tuotteella fyysinen pakkaus tai tuotteistamme palvelua, meidän täytyy osata kääriä se oikein,  jotta herätämme mielenkiinnon ja saamme asiakkaan tutustumaan tuotteeseemme tai palveluun. Palveluiden visuaalinen markkinointi on haastavampaa ja vaatii innovatiivisuutta sekä yleistä palveluiden tuotteistamista.

Viesti visuaalisuudella

Koska 90 % aivoihin menevästä informaatiosta on visuaalista, on valtava ero viestimmekö tekstillä tai käytämmekö visuaalisuutta hyväksi. Moni viesti ei tarvitse sanoja lainkaan.

Tutkimusten mukaan 65% ihmisistä oppii visuaalisesti. Muistamme näkemästämme tiedosta 80% ja vain 20% lukemastamme. Visuaalinen viesti jää siis myös mieleen.

Kiire lisää tarvetta saada yleiskäsitys nopeasti. Visuaalisuuden hyödyntäminen on lisääntynyt monessa teknologiassa. Visuaalisten somekanavien suosio kasvaa nopeasti ja tutkimusten mukaan niiden vaikutus ostopäätöksiin on erittäin merkittävä. 

Vaikuta visuaalisuudella

Visuaalisuuden vaikutuksia on tutkittu paljon. Jos haluamme vaikuttaa ja helpottaa päätöksentekoa, asiat kannattaa esittää yksinkertaisesti visuaalisessa muodossa.

Visuaalisuus herättää meissä reaktioita, jotka vaikuttavat käyttäytymiseemme, asenteisiimme ja mielipiteisiimme. Jo pelkästään värien valinnoilla voimme vaikuttaa huomattavasti tuotteesta tai yrityksestä muodostuvaan mielikuvaan. Visuaalisuudella vaikutamme kohderyhmän ostokäyttäytymiseen heti alusta lähtien ja ennen kaikkea, aina loppuun asti.

Yrityskuva ja brändi

Visuaalisuuden elementit muodostavat yrityskuvan. Brändiin kuuluu yrityskuvan lisäksi mielikuvia, asenteita ja mielipiteitä yrityksestä tai tuotteesta. Brändiä luodaan hyvin paljon visuaalisuudella, siihen uskominen ja sen nauttima luottamus saadaan aikaan pääasiassa visuaalisuudella luoduilla mielikuvilla. Tunnetuimmat brändit on rakennettu vahvoilla mielikuvilla.  Ostamiseen voit vaikuttaa visuaalisesti merkittävästi – tapahtuipa se missä tahansa.

Ostopäätökset tehdään jopa 90% visuaalisuuden perusteella

Jotta saamme lukijan kiinnostumaan, meidän täytyy onnistua kiinnittämään huomio ja tekemään hyvä vaikutus. Vain tämän vaiheen voittaneena saamme asiakkaan tutustumaan tuotteeseemme ja muodostamaan siitä oman mielipiteensä.

Itse ostopäätöksessä visuaalisuudella on huomattava rooli, josta osa tapahtuu alitajuisesti.  Jokaisessa näissä viidessä askeleessa tarvitaan visuaalisuudella vaikuttamista, jotta päästään eteenpäin.