Visuaalisen viestinnän esimerkki: IITTALA HYPPÄSI TRENDIEN PARIIN
Harvoin noin tunnettu tekee täydellisen brändimuutoksen, josssa yritys ottaa riskin, miten brändiin sitoutuneet suhtautuvat. Usein suuret yritykset tekevät kerralla pienempiä ja vähän näkyviä uudistuksia pysyäkseen nykyaikaisena, mutta säilyttäen tunnistettavuutensa.
Se, että yritys meni eteenpäin ja uudisti ilmeensä herätti yllättävän paljon todella tunnepitoisia kommentteja. Tämä kertoo positiivisesti siitä, miten montaa ihmistä brändimuutos kosketti eli miten monella on jonkinlainen side brändiin.
Totuus on kuitenkin, että fontit ja väritkin vanhenevat ja jos haluat näyttää modernilta, muutoksia on tehtävä. Joskus täydellinen muutos on paras päätös.
PÄIVITYS NYKYAIKAAN
Edellisen brändin somejuttujen tuhoaminen on jo suuri päätös. Samoin se, ettei kommentoi brändimuutosta todella omistautuneille faneille.
Brändiuudistuksen aiheuttama tunnekuohu oli ainutlaatuinen Suomessa. Ja kuinka paljon medianäkyvyyttä uudistus sai?